La Socioteca es posa en marxa

L’escola obre part de les seves instal·lacions en horari extraescolar per oferir servei de biblioteca, cursos i activitats a l’alumnat, les seves famílies i els veïns dels barris.

Després de mesos de feina i preparatius, hem inaugurat la Socioteca de l’Escola Annexa-Joan Puigbert de Girona. La Socioteca és un equipament educatiu i de barri que ofereix servei de biblioteca, cursos, tallers i activitats a l’alumnat del centre, als membres de la comunitat educativa i als veïnat dels barris de Les Pedreres-Fora Muralla i Vista-Alegre-Carme.

La Socioteca obre en horari extraescolar, de 5 a 7 de la tarda, de dilluns a divendres (sempre que no hi hagi un dia festiu entre setmana). La Socioteca té la seva seu a les noves instal·lacions del centre i utilitza la biblioteca i la sala d’informàtica, espais que tenen accés directe des del carrer i que adaptats a les persones amb mobilitat reduïda.

D’entrada, la Socioteca ofereix servei de biblioteca durant dues hores al dia per als seus usuaris que podran usar el servei de préstec de llibres i la sala de lectura. El servei de biblioteca també programa sessions de l’hora del conte i, ben aviat, també voldríem impulsar un o més clubs de lectura segons la demanda dels usuaris.

Hem posat en marxa el procés d’inscripcions als tallers i cursos que hem programat per als mesos següents i que abracen quatre àmbits: Noves tecnologies, Fotografia, Humanitats i Medi Ambient.

Full d’nscripció als cursos

El projecte Socioteca Annexa, un equipament educatiu i de barri ha estat elaborat per un grup interdisciplinari de la comunitat educativa de l’Escola Annexa-Joan Puigbert de Girona (pares/mares, professors/professores i direcció) amb la col·laboració dels representants de les associacions de veïns dels barris de l’entorn: Les Pedreres – Fora Muralla i Vista Alegre-Carme.

La Socioteca Annexa pretén ser un espai d’aprenentatge que afavoreixi l’accés al coneixement i a les noves tecnologies a alumnes, famílies i veïns/veïnes; una zona d’estudi i de lectura; un lloc de trobada, de convivència i de relació intergeneracional dels membres d’aquesta col·lectivitat que viu en una zona de la ciutat mancada d’equipaments de barri, com una biblioteca i/o un centre cívic.

Els promotors del projecte i tot l’AMPA volem agrair la col·laboració de la direcció i el professorat de l’escola Annexa i de les AA. VV dels barris de Les Pedreres, Fora Muralla, Vista Alegre-Carme, que han aportat el seu treball i la seva il·lusió per convertir el projecte en realitat. També volem agrair l’ajuda de Victòria Rodríguez, de l’Oficina Municipal d’Educació, per atendre i respondre a les consultes plantejades durant la conceptualització de la iniciativa, així com agrair el suport tècnic i assessorament per part de les biblioteques municipals de l’Ajuntament de Girona, que continuarem consultant i necessitant.